Dzienne zapotrzebowanie na tłuszcze.

W zdrowej diecie szczególny nacisk kładzie się na odpowiednie zbilansowanie składników i wartości odżywczych, tak by dostarczać ich do organizmu w ściśle określonych proporcjach. Mimo, że tłuszcze nie kojarzą się ze zdrowym odżywianiem, są jego niezbędnym składnikiem.

Abyśmy mogli chwalić się dobrze zbilansowaną dietą, musi się w niej znaleźć każdego dnia odpowiednia porcja tłuszczów.

Oczywiście mowa tu o tłuszczach nienasyconych. Minimalnie dziennie powinniśmy ich spożywać 10 gram, optymalnie - 15 gram. Źródłem tłuszczów nienasyconych są rośliny. I generalnie jedynie tymi tłuszczami powinno być zaspokajane zapotrzebowanie organizmu na tłuszcze. Dziennie powinniśmy przyjmować 25-30 % energii z tłuszczów.

Bardzo zdrowym i coraz bardziej cenionym źródłem nienasyconych kwasów tłuszczowych są kiełki różnych nasion. Są stosowane nie tylko w kosmetyce i farmacji. Oprócz dużej zawartości nienasyconych kwasów tłuszczowych zawierają całą masę potrzebnych nam składników odżywczych i to w formie niezwykle łatwo przyswajalnej. Między innymi należą do nich kiełki lnu.

Spodobał ci się artykuł? Pokaż go innym!

dodajdo.com